17. juli 2011

Til fjells!

Siden det er flere enn ho mor som leser bloggen min, syns jeg nesten at jeg må oppdatere den. Denne helga tok jeg turen til Gaustablikk med nesten hele familien. På lørdag tok vi turen opp på Gaustatoppen (1883 moh) som er det punktet i Norge med størst utsikt målt i kvadratkilometer i følge denne siden. Ganske imponerende eller hva? På veien opp møtte vi sauer, og ellers var vi på skattejakt og leita etter T-er. Den 4 år gamle nevøen min syntes det var fint å finne "skatten" (også kalt "mormors lille oppmuntringspakke kjøpt to dager før på jobben til tante Silje") på toppen. Vafler var det også å få kjøpt, en er ikke nordmenn for ingenting. Oliver, broren og søstera mi tok riktignok heisen/taubanen ned igjen, men det syns jeg de små beina til 4 åringen fortjente. Det var dagens reklame for den fineste toppen i Telemark, om ikke Norge for denne gang.

Vel tilbake på hytta ble det minigolf, middag, UNO, Ligretto og andre morsomme familiespill. Vi fikk også besøk av en rev, som fikk navnet reven Rappo (til de som ikke skjønte den: DERE HAR IKKE SETT NOK PÅ BARNE-TV!). Siden den var litt pjuskete og mager, måtte den nesten få noe falukorv. Det ble en tidlig kveld for de fleste av oss etter topptur og en ellers ganske lang dag. Nå er jeg hjemme igjen, og er klar for nok en uke med jobbing. Det er egentlig like greit når værgudene har bestemt seg for å la Porsgrunn stort sett regne bort i løpet av den neste uka. Nå holder jeg munn, så kan dere se på bilder så lenge :-)

Utsikten fra stua

Toppen vi skulle opp til


Jakten på T-ene

Turfolket mitt

BÆÆÆÆÆ! sa sauene

Utsikten fra toppen

Forkjøla, ekkel og fornøyd med å være på toppen :)

Minigolf

Ender

Reven kom på besøk!

Ekte norsk frokost

Litt små vinduer i stua da, men
Dett var dett, håper dere har en fortsatt god sommer uansett om dere jobber, reiser eller bare slapper av!
Snakkas! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar