6. okt. 2011

franske underligheter


På oppfordring av Sondre sitter jeg her og blogger om randomme ting (for å snakke litt engelsk-norsk). Det vil si franske underligheter. En har for eksempel det faktum at her i denne byen hvor jeg bor, kaster man ikke søppelposene sine i en stor søppeldunk som noen menn (som oftest), også kalt søppelmenn tømmer. Neida, her setter man rett og slett søppelposene sine ut på gata, gjerne rett ved inngangsdøra, som blir henta på kvelden eller om morgenen. (Hadde det vært i Italia, så vet vi jo alle at den aldri hadde blitt henta. Og jeg lukker parentesen som mange av lærerne min sier, gjerne etter å ha skrevet alt som egentlig var i parentesen).

Dette franske søppelsystemet er egentlig et system jeg har blitt fan av (igjen: engelsk-norsk) med tanke på at du ikke har et ekkelt søppelrom å gå inn i, eller en søppeldunk som alltid blir velta om kveldene. Ja, faktisk tror jeg at jeg må si at noen franske underligheter ikke er så underlige, men faktisk å foretrekke (det siste ordet måtte jeg til og med slå opp fra fransk til norsk). Ja, det var egentlig det jeg ville dele med dere mange eller få som kommer innom bloggen min i ny og ne.

Dette bildet kom opp når jeg googlet "franske underligheter", om det er underlig vet jeg ikke, men det ser godt ut!

Bon soir!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar