13. mars 2012

Pocahontas og diktskriving

I dag har jeg vært på oppdagelsesferd i en ny matbutikk! Det er den som ligger nærmest meg, og til min glede har den blitt fantastisk!!! Før gikk jeg som regel hit da jeg ville ha godt utvalg:

Men nå trenger jeg jo ikke det lenger, for etter at Marché U (nærbutikken) bytta lokale har de jo kjempebra utvalg og fint lokale. Tror jeg må ta bilde en gang. 

Nå sitter jeg og er enda lykkeligere. Pocahontas går nemlig på Disney Channel. Det betyr at jeg kan se den på engelsk. Ô lykke! Tror Pocahontas er en av yndlings-filmene mine. Min forkjærlighet for denne filmen ligger nok igjen fra barndommen min. Men seriøst, jeg er i lykkeland! 


I skrivende stund er det denne scenen som går på tven foran meg

Jo, om diktskriving. Vi fikk i oppgave i norsken å skrive en tekst om hva som er typisk norsk. Jeg bestemte meg like godt for å skrive et dikt på nynorsk. Dette er veldig atypisk meg. Jeg liker nynorsk, men er ikke så glad i å skrive det. Det samme gjelder egentlig diktskriving. Kanskje legger jeg diktet ut, kanskje ikke.

Jess jess, snakkes : )

PS. Fredag skal jeg feire bursdagen min, i form av barnebursdag. Stay tuned! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar