3. apr. 2012

leksegleden

Leksegleden, eller eventuelt gleden ved å gjøre lekser er noe vi alle (les: elever, studenter o.l) burde ha i oss. Dette kan også omtales som gleden av å lære seg nye ting. For takket være lekser trenger man aldri kjede seg. Det gjelder i hvert fall mitt tilfelle. For det er nemlig sånn at om jeg skulle bli ferdig med ett fag, kan jeg bare starte med det neste. Skulle jeg være så heldig at jeg ble ferdig med alle leksene, da kan jeg jo bare begynne å øve til bacen og skrive fiche (alternativ oversettelse: øvingsark). Hvis jeg skulle ha følt at jeg kunne alt jeg hadde hatt om hittil i år, kunne jeg jo bare lest meg litt opp på det vi skulle ha om seinere eller lest noen av bøkene til fransktimene jeg må ha lest på slutten av året. Her er mulighetene mange. En ting er sikkert, man har aldri en helg der man ikke har noe å gjøre.

Fantastiske fiches --> min lekseglede, bare se på smilet 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar