19. jan. 2012

Dyrt å være sjuk

Jada, jeg har blitt sjuk. Eller forkjøla i mine øyne. Det var jo sånn at min kjære mor hjemme i Norge syntes jeg skulle dra til legen for sikkerhets skyld. Foreldre har en stor innflytelse selv om de bor i et annet land. Så etter å ha fått en melding fra mor der det sto, "Bestill legetime. Det er en ordre", ble det til at jeg dro til legen i dag. Jeg fikk vite at jeg har bronkitt, fikk masse medisiner og måtte gi fire glass (eller hva det enn heter) med blod. Alt dette på rundt 100 euro. Ja, du så riktig!

En god ting med denne dyre dagen, er at nå vet jeg litt bedre hvordan dette franske helsesystemet fungerer. Det jeg konkluderte med, var at jeg liker det norske bedre. Men for all del, når jeg blir frisk nå, er jeg sikkert frisk fram til påske.

Den lille haugen med medisiner
Nå er jeg så heldig at Tyra og Ingvild snart kommer med pizza

Snakkas!

1 kommentar: