9. juni 2011

Dagen i går

Da rydda jeg og satte nesten alle tingene jeg hadde på internatet inn i leiligheten min. ”Leiligheten min”: veldig deilige ord. Etter nesten 1 år, eller nærmere 10 måneder på internat har det samla seg en god del ting i skapet og skuffen min. Utrolig hvor mye man egentlig trenger, og hvor mye man ikke trenger som hoper seg opp. Heldigvis fikk jeg hjelp av Marthe, Ingvild og Kaja til å bære kaoset til leiligheten. Sånn her ser leiligheten min ut forresten:

Stua!

Soverommet

tha kitchen
Ingvild i stua mi! :)
Den ene tingen som var i leiligheten min
Nesten-eieren
Dette var på internatet


Derfor er det ganske tomt i skapet

og skuffen..

Bayeuxtoget!
Etter turen(e) til leiligheten, gikk jeg en tur med Marthe til togstasjonen. Vi møtte Kjersti og Rannei (to av de søte norske), og Mélanie og Pauline (to koselige jenter fra klassen). Vi kjøpte oss en is på veien også, det var veldig godt! Alt i alt var det egentlig en veldig fin tur.

 

Marthe foran Bayeuxteppemuséet




Sånn ser jeg for meg Bayeux

Marthe ville ikke blitt tatt flere bilder av...

Men kunne bli med på et bilde av meg da :)

Marthe+en gul bil+katedralen=Perfect!

De to søte franske :)
 I dag har vi (Helen, Ingvild, Kaja, Marthe og Tyra) vært i Cherbourg på en internasjonal dag. Der holdt vi foredrag om Norge foran to forskjellige klasser. Etterpå snakket vi samme med franskmennene. På engelsk. De så for det meste ut som spørsmålstegn. Jaja, nå har jeg vært i Cherbourg også. Nå er det siste dag på internatet, det betyr at det snart er sommerferie på ordentlig. Det er liker jeg!
Snakkas.

2 kommentarer:

  1. Hei Silje,

    Så bra at du holder oss oppdatert når Marthe svikter på bloggen sin!
    Lykke til med den nye leiligheten din forresten, den blir sikkert koselig når du får møbler i den.
    Hilsen mamma'n til Marthe

    SvarSlett
  2. Hei!
    Ja, det har jo vært mye med pakking og utflytting fra internatet i det siste. Men må jo prøve å blogge for det om. Tusen takk! :)

    SvarSlett