18. juni 2011

Jakten på turistattraksjoner

Etter å ha tatt farvel med vertsen onsdag kveld, gikk turen til Paris med Ingvild og Marthe. Da vi hadde lagt fra oss bagasjen på hotellet tok vi turen til Le Marais for å spise falafel (som er noe av det beste som finnes på denne jord, etter min mening). Vi satte oss på en trapp for å spise falafel, og så gikk vi litt rundt. Vi fant en vintagebutikk som var åpen, det er ganske mange av dem i Le Marais. De hadde masse kule shortser til bare 5 euro der. Jeg kommer nok til å dra tilbake dit en dag.

Mr Marthe :-)

FALAFEL!
Et sjeldent syn


Søtingene mine!
Dagen etter reiste Ingvild til Norge, så da var det bare Marthe og meg igjen. På vei til sentrum av Paris ble vi stoppa av en brannmann som lurte på om vi ville kjøpe lodd. Det var et eller annet med et ball også, følgte ikke helt med. Uansett, jeg kjøpte et lodd, men vant ingenting. Da vi kom til sentrum gikk vi rundt på måfå, og prøvde å finne en Starbucks. Starbucks fant vi ikke før seinere på dagen, da leita vi etter en minibank. Man finner vel aldri det man leiter etter... Vi fant ut, etter å ha gått en stund at det var på tide med lunsj. Etter å ha vandret en stund kom vi til Pantheon. Bak Pantheon fant vi en koselig, liten gate med koselige restauranter. Vi fant likegodt en koselig restaurant med navnet La Montagne som hadde en veldig kul eier. Selv om vi ventet en stund på maten, gjorde de hyggelige servitørene at det var greit likevel. Vi hadde nok litt godt av å sitte i ro en stund.

Brannmannlodd
Louvre


En annen side av Louvre
Jardin des Tuileries


Enda et sjeldent  syn
Anbefales - de har Apéro Hour :-)


Bestilte caffè latte -> fikk espresso


Pantheon

Etter lunsj vandret vi nedover Paris' gater igjen. Etter et stykke kom vi fram til Notre Dame som er like stor og fin som vanlig. På plassen foran var det to karer som spilte og sang, de er seriøst noen av de kuleste menneskene jeg har sett! Har desverre ikke bilde av dem. Vi vandret enda lenger (Hôtel de ville, Champs-Élysées, bare for å være litt turister), og da dagen ble til kveld kjøpte vi falafel enda en gang.



En eller annen statue

Vi skulle ta bilde av oss selv foran statuen, men endte opp
med å dekke den...


Hôtel de ville

Falafeltallerken!
Marthe :-)

 Det var en veldig fin tur. I går dro vi hjem, og etter en dag med masse forsinkelser kom jeg endelig tilbake til Porsgrunn! Her skal jeg være i sommerferien :-)
Mamma!

Verandaen jeg ser fram til å sole meg på


NM sykkel - gateritt (i Porsgrunn!!!)

Jess, det var det for denne gang. God helg videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar