7. okt. 2012

en rolig dag

Denne helga har vært veldig deilig. Eneste kjipe er at jeg skulle ønske jeg hadde fått gjort 10 ganger mer lekser, men sånn ble det ikke.

Lørdag klokka ti hadde jeg kjøretime. Folk er jo helt gale i trafikken på det tidspunktet, og siden kjøreskolen ligger rett ved lørdagsmarkedet her i byen, er det ikke mindre kaotisk der. Om jeg ser positivt på det, må jeg jo lære meg å kjøre i alle mulige situasjoner. Som for eksempel å ha biler som plasserer seg rett opp i deg. Jeg mener, når kjørelæreren blir lettere irritert over en slik situasjon, da kan jeg også det. Det er også ganske interessant med fartsgrenser i dette landet. 80 km/t på smale, svingete landeveier, og ikke glem at himmelen åpna alle sluser som finnes på lørdag. Jaja, det er vel bare en vanesak. 

Hvis man ser bort fra all skogen, er dette en fin illustrasjon
til de smale veiene jeg snakka om
I dag våkna jeg tidlig. Jeg prøvde å gjøre litt av matteinnleveringa mi som jeg ikke får til, løp en tur og dro på lunsj til vertsen (altså vertsfamilien min fra første året for å være presis). Lunsjen var kjempekoselig! Det er noen uker siden jeg så de sist, og de er jo tross alt den franske familien min. Det var bare to av fem vertsbrødre hjemme i dag. Vi dro ut til havet og gikk en tur, noe som var veldig deilig. På den måten får man lufta huet litt, og kan tenke på andre ting en skole. Etter lunsj og tur med vertsen, jobba Åslaug hos meg et par timer. Veldig hyggelig det også. 

Ver sur mer, der vi gikk tur i dag
Akkurat nå skulle jeg bare ønske jeg kunne forsvinne littegrann, sånn at jeg ikke hadde trengt å tenke mer på lekser, prøver og innleveringer. Men, jeg har innsett det at sånn funker det ikke i denne verdenen. Heldigvis er det bare tre uker igjen til ferie. Det blir deilig.
Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre dette akkurat nå

Håper dere har hatt en fin helg, og snakkas!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar