3. sep. 2012

Det å vaske tøy

Nå er jeg tilbake i Bayeux og Frankrike. Dvs jeg kom for knapt en uke siden, og det var ganske koselig til tross for at jeg ikke rakk det toget jeg skulle ta fra Paris... Men nok om det!

Etter nesten to måneder hjemme hos mamma og pappa, uten å lage mat, vaske klær eller andre husholdningsaktiviter, merker jeg at det var tungt å komme tilbake. Det tok meg faktisk en uke før jeg orka å sette på en vaskemaskin med sengetøy, håndklær og klær til første skoledag. Og da, når jeg endelig har satt på denne maskinen med tøy finner jeg jo ut at jeg må henge det opp igjen. Alt i alt tar jo ikke dette meg så mye tid (kanskje 15-20 min), men det at den maskinen velger å gå i 2 hele timer, det stresser meg. Egentlig litt patetisk i og med at jeg ikke gjør det harde arbeidet.

Da jeg var på butikken i dag, måtte jeg kjøpe vaskemiddel til tøyet jeg skulle vaske som en konsekvens av det at jeg allerede hadde vaska en maskin med tøy. Gående bort til vaskemiddelhylla, ser jeg alle de forskjellige merkene jeg må velge mellom. Kunne de ikke bare hatt en type så jeg slapp å stå der i 10 minutter å ikke skjønne noe. Jeg endte opp meg å kjøpe vanlig vaskemiddel (allergivennlig selv om jeg ikke egentlig har noen allergier), vaskemiddel beregna på ull og kalkrens. Hvor nødvendig dette var, gjenstår å se!

Etter å ha fortalt de 10 leserne (jeg er takknemlig over å ha) om vanskeligheten med klesvask, ventende på at den siste runda med klesvask skal bli ferdig, kan jeg jo si at i morgen starter skolen igjen. Da får jeg se hvilke lærere jeg får, hvem jeg skal gå i klasse med og ikke minst timeplanen for det neste året. Gleder meg!

Må jo også fortelle at i dag kom de 6 nye bayeuxjentene til Bayeux. Jeg håper de for tre fantastiske år (like bra som de siste to årene jeg har hatt).

Nå var maskinen blitt ferdig, så vi snakkas en annen gang. Neste gang lover jeg det ikke blir om klesvask.

Kyss, klapp og klem osv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar