16. sep. 2012

finfin helg

Da var det søndag igjen, etter en veldig koselig (ja, jeg er veldig glad i ordet "koselig") og litt slitsom helg. 

På fredag hadde vi vaffelkveld med de seks nye Bayeuxjentene, noe som var veldig koselig. Selv etter en slitsom skoleuke, den første hele uka faktisk, ble vaflene satt pris på. Det er tross alt ikke hver dag man spiser norske vafler i Frankrike.

Lørdagen kom, og vi hadde en liten fotballtrening rundt klokka elleve. Senere på dagen etter å hentet Rouenguttene på garen (altså togstasjonen på godt norsk), bar det hjem for å skifte og dra opp til fotballbanen. Det var kanskje ikke noen stor overraskelse at vi kom til å tape, men stillinga blei faktisk bare 3-1 til guttene (riktignok var vi i sports-bh den siste omgangen..) mot 10-0 for to år siden. Jeg er i hvert fall strålende fornøyd med innsatsen! :) Vi hadde forresten en super dommer: den nye norskassistenten, Erlend.

Hvordan jeg følte meg når vi spilte.
Dette bildet er lånt herfra. 

Etter kampen dro vi hjem, tok på oss kostymer og dro av gårde til innflytningsfesten. Temaet i år var "Typisk norsk". Jeg var charterturist i en grusom blomstershorts, rumpetaske og en fin skygge med lilla prikker. Vi hadde blant annet et elgskilt, mennesker på hyttetur og Norgesflagg. Festen var meget vellykka, jeg koste meg i alle fall! Godt jobba, kjære premièrer! 

Bildet er stjålet her

I dag våkna jeg tidlig, og gjorde like godt fysikkleksa mi. Da Sondre endelig våkna, dro vi på Subway (<3) og deretter til Ingvild og Tyra der nesten hele gjengen satt og så på film. Riktig så hyggelig var det. Til slutt skulle gutta reise hjem. Vi fulgte dem til garen (altså togstasjonen) og gikk en fin tur i sola hjem igjen. Jeg spiste middag laget av de få ingrediensene jeg hadde. Det vil si, pasta med sursøt saus og grillede fersken. Etter å ha sittet med lekser, tok jeg like så godt en løpetur (ble litt mye god mat og drikke i helga) som endte hos Tyra og Ingvild.

Nå sitter jeg da her i senga mi og er ferdig med å skrive dette innlegget. Jeg skal legge meg, og sove litt lenger enn jeg pleier i morgen i og med at jeg ikke begynner på skolen før klokka ti (DIGG!!!). 

Til slutt, takk for helgen gutter og jenter som var i Bayeux!

PS. Har dessverre ikke noen bilder å skryte av (er ikke så flink til å huske å ta bilder). Mulig det kommer noen etterhvert.

1 kommentar:

  1. Aww! Så koselig :D Typisk norsk var jo et genialt tema da! Fysøren :D Og så likte jeg at dere kjørte sports-bh taktikken :D hahhaa

    SvarSlett