18. sep. 2012

snart helg?

Nei, ikke helt enda. Selv om jeg skulle ønske det. Det er faktisk tre dager med skole igjen. I tillegg har jeg fått la flemme til å gjøre noe som helst. Det kan oversettes til noe sånt som giddalaushet, som Åslaug pleier å si på den fine, men litt utvanna dialekta si fra Bykle. I dag har jeg spist pasta med sursøt saus for tredje dagen på rad. Jeg har nå innsett at jeg må handle i morgen, siden jeg snart er tom for både pasta og sursøt saus.
Fine Åslaug som jeg drakk kaffe med i ettermiddag
Som vi har lært i filosofien, er vi fri fram til vi har gjort et valg. Jeg valgte å ikke handle etter skolen, og er derfor ikke lenger fri til å spise hva som helst. Jeg valgte å gjøre lekser, og er dermed ikke fri til å gjøre noe annet. Valgene mine har derfor hatt konsekvenser overfor friheten min. Mener det enten er Sartre eller Rousseau som har sagt noe om dette, er ikke helt sikker. Men jeg er jo for så vidt alltid fri likevel. Filosofilæreren min hadde blitt stolt om hun leste dette her. Noe hun ikke vil, for hun kan ikke norsk og hun vet ikke at jeg blogger.

Et bilde som ikke har noe med noe av det jeg skriver,
men jeg liker det likevel
(det står forresten, "Beklager for alle myntene")

Je ferme la parenthèse, (= jeg lukker parentesen) som alle franske lærere sier. Vel, i morgen har jeg min første ordentlige kjøretime med en fransk kjørelærer. Og det klokka åtte om morgenen. Det kan bli veldig interessant, men det går nok bra til slutt. Jeg får skrive om det i morgen da jeg skal har gjort matteinnleveringa mi til torsdag og filosofileksa mi ferdig.

Vi snakkas, og god kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar