18. mai 2011

17. mai

Mandag kveld reiste vi avgårde til Rouen for å feire 17. mai. Vi spiste en utrolig god middag på "La Couronne", en gammel restaurant og etter det var det fest. Veldig gøy var det! På selve 17. mai sto vi opp tidlig for å gå i tog hvor vi sang alle sanger man synger på 17. mai (og Marseillaisen til ære for de franske). Etter det var det taler, frokost, avdukning av en statue og en lunsj til slutt. Det var veldig koselig, men kanskje ikke helt det samme som å være i hjembyen min. Jeg savna pølser, is og lapskaus (også selvfølgelig den lunka brusen!). Men, jeg hadde hverfall en veldig bra og litt slitsom dag. Da slutten av dagen nærmet seg reiste i tilbake til lille Bayeux og lekser.

Når det kommer til bilder, klarte jeg å legge igjen kamera på hotellet. Det vil si at jeg har bilder fra toget og etter feiringa. Men, men.. Stjeler noen bilder fra de andre som var der jeg!

Bursdagsfeiring for Tyra og Marthe før Rouen

På toget

På kafé etter 17.mai-feiringa

Litt trøtte på vei hjem
 Bilder stjålet av Even fra Rouen (beklager/takk Even)  :
Joachim sin veldig bra tale

Avdukning av Ganger-Rolv
Vi ble til og med filmet av en eller annen fransk tv-kanal her er link: den fantastiske sendinga.


English: We celebrated the national day I wrote about two days ago in Rouen. The celebration was'nt like being in Norway on the national day, but it was'nt too bad either. It was nice actually, but I'm quite exhausted.

Da skal jeg kose meg med litt lekser!
Snakkas?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar