31. mai 2011

Ny uke, ny start og alt det der

Før jeg begynner å fortelle om den fantastiske uka som akkurat har begynt, kan jeg fortelle litt om søndag og i går. På søndag satt jeg og stirra litt på leksene mine (har i grunn kommet i feriemodus, litt dumt når jeg har et par prøver og slikt igjen) før vi spiste lunsj. Da kom ei venninne av den ene vertsbroren min som er fra Spania. Hun var veldig koselig. Etter lunsj ble jeg med vertsforeldrene mine til Ouistreham, en by som ligger ved sjøen med lange, hvite strender, ikke så langt fra Caen. Det var masse liv og folk der. Minnet meg litt om en middelhavsby, og ikke en by i nordlige Nordmandie.

I går begynte skolen for fullt igjen. Det er alltid koselig å komme til matte klokka åtte hvor det som vanlig er krig mellom læreren og elevene, ha en engelskprøve klokka ni der man skal skrive en tekst på MINST 150 ord (tror jeg endte på rundt 400 ord!) og ikke minst gym fra ti til tolv der man egentlig ikke gjør noe. Neida, sannheten er at det er veldig koselig. Det er enkel hverdag som jeg liker. Dagen endte med å gjøre en verboppgave som var utrolig vanskelig, men det er jo sånn man lærer.

Stjålet av Marthe (tror jeg)
Etter skolen i dag, følte jeg meg veldig ansvarlig, voksen selvstendig også videre. For i dag ordna jeg forsikring til leiligheten som jeg tar over i morgen. Litt rart å skulle gjøre alt dette her selv. Det er noe inni meg som sier at det ikke er meningen at jeg skal ordne sånne ting før om et par år. Men, mamma sendte meg en melding om jeg snart kan være mammas lille gull igjen. Det blir litt fint. Nok pjatt om dette for i dag. Nå gjenstår det en skoledag før helg (woho!!!).  Det er ganske så deilig! Da er det snart middag, så vi...

...snakkas!

Edit: Skrifta ble rar, aner ikke hvorfor. Som sagt, intelligensen min ligger ikke på teknologiens side.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar