14. mai 2011

Demoville/ petite ville

I dag har vi 5 små seconder fra Bayeux, vært i en bitteliten by som heter Demoville. Der hadde vi på oss de vakre bunadene våre, sang norske sanger som "seidama" (ikke spør), "kjerringa med staven" og sist men ikke minst, "kråkevisa" og til slutt dansa vi norsk folkedans! Kan man bli mer norsk?!?! Da vi var ferdige med vår lille opptreden som gikk mellom sånn passe greit og bra, spurte to gutter om vi ville ta bilde med dem. Etterpå kom det en gammel mann som var veldig sentimental og rørt over opptredenen vår fordi forfedrene hans stammer fra Norge, og forfedrene kommer fra familien til Gange-Rolv som ville snakke med oss og ta bilder. Etter han var det nok en gutt som gjerne ville ta bilder. Men nok om vår fantastiske lille tur til Demoville! Hjemturen var faktisk veldig trivelig. Tyra og jeg satt på med et ektepar som har bodd i Norge. Han mannen har vært rektor på den franske skolen i Oslo og da han kom tilbake jobbet han som rektor på den skolen jeg går på nå. Tror det må være et av de koseligste ekteparene som finnes!


Mine fine roommates

Et bilde så fint at det bare måtte legges ut

In action!

Etter å ha vært ambassadører for Norge, bestemte Marthe og jeg oss for å lage vafler. Min ene vertsbror laga middag også var det vafler til dessert. Vi er ikke helt enige om det er de norske eller belgiske vaflene som er best. (Det er nok de norske!) Siden Larvik vant Champions League drakk vi cider for å feire. Det er godt man har noe å feire av og til!

Nå har natta blitt dagen, det vil si: klokken er over tolv på natta. Derfor sier jeg at det var det for i dag/natt/hvamanennskalsi.


So people from other countries can understand my blog too:
Today, I was in a little town called Demoville with 4 other Norwegian girls. We sang and danced like the Norwegians did a couple of hundred years ago, of course national dresses. There were two boys who asked if they could take pictures of us after our little performance. It was actually quite fun. After our day in Demoville, we made Norwegian waffles. It was like being in Norway!

God helg videre!

PS. Bilder kommer i morgen siden bildeopplasteren ikke virker helt 100 %, og det er ikke min feil. Selv om mine tekniske ferdigheter ligger på et lavt nivå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar