13. mai 2011

Aldri for tidlig…

Når man har mye å se fram til, tenker jeg at det aldri er for tidlig å begynne å glede seg. Jeg har fått høre det flere ganger, ”du må ikke bare se framover, men leve her og nå også. Finne gleden i det man opplever til enhver tid, selv om det ikke virker viktig”. Dette er jeg for så vidt enig i. Men, av og til kan man ikke unngå å glede seg til ting som kommer. Akkurat gleder jeg meg til masse rart. Jeg gleder meg til vi skal til vertsen til Tyra (www.tyras.blogg.no ) og grille på søndag, 17. mai feiring, en helg i slutten av mai der jeg blir med Ingvild til hennes verts for å passe unger, fridagene i begynnelsen av juni og ikke minst ferie. Ok, dette ble uinteressant. Poenget mitt er hvert fall at å glede seg til ting også kan bli en måte å komme framover i hverdagen. Når man sitter i en kjedelig skoletime (ikke at de noen gang er kjedelige, spesielt ikke fransk!), kan det være greit å tenke for eksempel, ”etter denne timen er det én time nærmere helg”. Konklusjonen min er: JA, selvfølgelig skal man leve i nået! Men, av og til er det greit å se framover også.

Sånn for å se litt framover har jeg tegna opp planen over leiligheten jeg skal bo i neste år. Hvis man tar en liter moro, en liten klype skummelt og smaker til med ansvar får man følelsene jeg har for neste år. Det er helt greit med frihet, men av og til merker jeg at jeg godt kunne vært lillejenta til mamma og pappa i Norge også. Her er i hvert fall bildet av planen:


Jeg skulle legge inn bilder fra kameraet mitt og da så jeg dette:



Hvis jeg blir 103 år gammel, har jeg veldig lyst til å se at de lagrer dette! (siden jeg ikke er så veldig smart og kunnskapsrik på teknikk, dato også videre. Men det står hvertfall dette: Dato endret: 31.12.2097 23:00)


God helg!

1 kommentar:

  1. Jeg likte oppskriften din på følelsene dine om neste år. Tror den blir litt for komplisert for meg da, men...funker det å blande med miksmaster?

    Uansett; Du blir nok mest sannsynlig 103 år. 2097, det er jo tross alt ikke sååå lenge til? Haha x)

    Btw; Jeg er stolt av deg, min lille blogger.. Visste du hadde det i deg! :D <3

    SvarSlett