21. mai 2011

Ukas pause

Denne helga har begynt veldig godt. I går kveld, da jeg hadde kommet hjem til vertsen, begynte jeg å lese en bok (riktignok teater) jeg har i fransklekse til tirsdag. Det er altså denne boka på bildet under her.

Den er skrevet av Feydeau og heter Mais n'te promène donc pas toute nue!. Til å være skrevet på begynnelsen av 1900-tallet er den veldig morsom. Jeg ble ferdig med den i morges (var litt stolt av det da). Ellers kom mora til vertsfaren min, eller lettere sagt vertsfarmora mi, på lunsj. Der var alle vertsbrødrene mine også, noe som ikke er så ofte. Utrolig nok er det ikke alltid så enkelt å samle alle fem. Derfor er det veldig koselig når alle er der. Jeg vet ikke om dere har hørt om han Dominique Strauss-Kahn, men han skapte en ikke så liten debatt under lunsjen. Litt morsomt at han kan bli den nye presidenten i Frankrike til høsten. Dere kan lese om det her om dere vil. Etter lunsj gikk jeg en liten tur ved sjøen, nærmere bestemt Port-en-Bessin med Vincent og Etienne (to av vertsbrødrene mine). Og nå må jeg snart slutte å skrive, for jeg skal nemlig på kino med vertsforeldrene mine i Caen. Vi skal se en fransk film som heter "Le gamin au vélo". Den handler om en gutt som leter etter faren sin. Filmskaperne har vunnet et par priser på filmfestivalen i Cannes. Den virker bra så jeg gleder meg! Det var litt om helga så langt.

English: This week end started really good. I've read a book that is written by Feydeau and surprisingly funny. I'm going to the cinema, so I don't have more time to write. We're going to watch a film called "Le gamin au vélo". I think it's a good film.


God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar